Prăjitură turnata cu mere

Știți prajirile alea făcute de mamele Noastre, simple, rapide și delicioase. 
Aceasta este una dintre ele. Cu aceasta rețetă am participat la concursul organizat de Gina Bradea concursul și mai multe rețete le găsiți Aici









Blat 
2 oua
9 linguri rase zahar(200 Gr)
9 linguri lapte (90 ml)
9 linguri ulei 
12 linguri faina
1 praf de copt
Umplutura:
6 mere potrivite
Jumătate linguriță de scorțișoară 
4 linguri de zahar
Zeama de la jumătate de lamaie

Mod de preparare

Fiind contra timp și cu cea mica la picioarele mele am neglijat de aceasta dată merele și le-am tratat cu indiferența și le-am dat prin răzătoare cu tot cu coaja, dar neaparat spalate.

Am încins o tigaie mare și le-am pus puțin să danseze la foc mediu cu 4 linguri de zahăr și zeama de la jumătate de lamaie pentru a nu se oxida. Mai amestec din când în când pentru a ajuta merele sa se gătească uniform și a se evapora lichidul, apoi le-am lăsat deoparte și m-am apucat de aluat.

Se amesteca cu un tel sau mixerul ouăle cu zahărul și puțină sare( un vârf de cuțit) apoi se adaugă uleiul și laptele iar la final faina cernuta cu praful de copt. Se amesteca până se obține un aluat care curge.

Într-o tavă de 22 cu 22 cm am turnat jumătate din cantitatea de aluat și am dat la cuptorul încins la 180C pentru 10 minute după care am pus merele uniform pe toată suprafața și restul de aluat. Se dă iarăși tava la cuptor pentru 35 min.



Când e rece se pudrează pentru un aspect mai plăcut.

Comentarii