Saramură de novac

Pentru prima data am făcut o saramură de peste în casa, de obicei făceam pestele la grătar afara pentru un plus de savoare, însă acum am rămas plăcut surprinsa ca pestele poate avea gust bun în saramură și făcut pe grill în casa. Am ales sa fac novac, o alta noutate pentru mine, a ieșit surprinzător de delicios.



Ingrediente
1 novac 1 300 curățat
4 rosii
2 capia
1 caparana de usturoi
1 ardei iute
2 fire de cimbru
Sare și piper
Ulei de măsline cât sa ungem pestele

Mod de preparare

Am curățat pestele apoi l-am filetat și portionat. Am condimentat cu sare și piper și pentru 30 min. Și l-am lăsat deoparte.

Am încins o tigaie






și am copt roșiile și ardeii  după care le am curățat și tocat.
După ce s-a odihnit pestele  am pus sa îl rumenesc frumos pe grill nu înainte de a-l masa ușor cu ulei de măsline. Nu va grăbiți sa îl întoarceți,  abia când se dezlipește ușor îl puteți întoarce  altfel riscați sa îl rupeți și sa va mâncați suflețelul de nervi ca a-ți stricat bunătatea de peste 😂, bine acum pentru prima încercare și nerăbdare se iartă, dapoi nu va mai grăbiți dragilor  lăsați pestele sa se facă în pace și liniște 🤗

Buun, între timp puneti o oala cu vre-un litru și jumătate de apa pe foc  iar când da în clocot adăugați legumele, sare după gust, cimbru și lăsați sa dea câteva clocote apoi opriți focul. Nu uitați și de ardei iute  asta dacă va place picant. Când e gata pestele hop cu el în oala cu apa și nu uitați sa îl acoperiți. După ce ați pus tot pestele în zeama mie îmi place sa îl încălzesc puțin pe foc dar nu e musai. Dacă îl faceți afara puneți oala pe grătar și ați scăpat de grija asta. Ah, sa nu uitam de usturoi, mie îmi place sa îl pun tăiat în saramură, dacă nu vreți asa faceți un mujdei zdravăn și pofta buna alături de o mămăliguță aburinda.

Comentarii