Ciorba de afumătura dreasa cu smantana și tarhon

Este pentru prima data când gătesc o ciorba cu afumătura 🤗 și vinovat de acest pas este minunatul tarhon care a crescut de aproape jumate de metru în gradina la mama ☺️. Și la cum este el asa superb mai că nu se cerea singur sa între în oala. Primul gând a fost o ciorba cu cartofi și tarhon dar cum "răsfoind" minunatul google am dat peste rețeta Laurei Laurențiu de ciorba cu afumătura am schimbat meniul. 😊Asa ca m-am inspirat și am reușit o bunătate de ciorba.






Ingrediente
-300 gr scărița de porc afimate
-600 gr ciolan fără os afumat( puteți folosi doar una dintre cele doua)
-1morcov
-1 pastarnac
1 felie de țelină de cc 2cm
1 ceapa
2 cartofi potriviti
2 gălbenușuri
300 gr smantana
4 fire tarhon (ale mele erau lungi)
Oțet pentru acrit după gust

Mod de preparare

Am tăiat scărița bucăți, au fost 4 și ciolanul cuburi, am pus într-o oala 3 l apa și am adăugat afumături. Am pus-o la fiert la foc potrivit. Între timp am pregătit legumele. Le-am curățat și tăiat cubulețe.

După 30 minute am gustat carnea și era momentul potrivit sa adaug legumele. După ce au fiert și acestea am dres ciorba cu smantana.

Cum se drege ciorba?

 Se separa gălbenușurile de albuș. Se amesteca gălbenușurile cu smantana cu un tel pentru a omogenizat compoziția după care se ia câte un polonic din zeama fierbinte și se adaugă peste smantana amestecând încontinuu. Repetam pana ce aducem compoziția de smantana la temperatura ciorbei. Se toarnă aceasta în oala și se mai lasă pe foc pentru 3-5 min la foc mic amestecând continuu sa nu se taie.

Se adaugă la final tarnon tocat. În momentul servirii se adaugă oțet sau fiecare după gust.

Pofta bună!

Comentarii