Sushi rețetă vegetariana

De ceva timp am devenit o fana sushi și cum astăzi e foarte ușor sa găsești ingredientele necesare în supermarket de ce sa nu îl fac acasă. Am făcut și varianta cu somon, însă cum evit pestele crud în aceasta perioada am făcut sushi vegetarian.

Ingrediente
250 gr orez pentru sushi
300 ml apa
2 linguri oțet de orez
1 lingura zahar
3foi nori
1 castravete (am folosit castravete mic)
1 morcov mic
1.avocado
Crema de brânză pentru cei care sunt lacto-vegetarieni

Covoraș pentru sushi (se găsesc în supermarket)
Sos de soia
Wa










sabi


Mod de preparare

Preparare orez:
De fiecare dacă când faceți orezul pentru sushi citiți instrucțiunile de pe ambalaj dacă sunt trecute. Orezul care l-am avut eu avea ca și cantitate de preparare la 300 ml de apa 250 gr orez bine spălat în mai multe ape se pun la fiert, când începe sa fiarbă se reduce la cea mai mică flacără și se lasă acolo timp de 17 min. Cu capac. După care se oprește și se lasă acoperit timp de 20 min.
Ca să aibe gustul specific de sushi se dizolva 1 lingura de zahar în 2 linguri de oțet de orez la foc mic. După care se pune orezul într-un recipient de plastic și se adaugă oțetul, se amesteca cu o lingura de lemn (nu metal) și se lasă să se răcească la temperatura camerei (nu în frigider!)

Între timp pregătim legumele. Morcovul se taie fâșii subțiri, ca să nu ne complicam ne putem folosi de acel cuțit econom de curățat  legume pentru a tăia fâșii subțiri, după care le tăiem pai. Castravetele la fel îl tăiem bastonașe fără a folosi miezul. Avocado se cutara de coaja și se taie felii.

Covorașul pentru sushi se învelește în folie alimentara pentru a ne ușura munca.

Eu am făcut sushi de dimensiuni mici asa ca am rupt foaia de nori în jumătate. (se rupe foarte ușor indoind foaia în doua)
Cu mâinile umezite în apa rece se ia orez și se pune pe foaia de nori într-un strat de 2-3 mm după care se adaugă legumele. Cu ajutorul covosaului formam rulada de sushi. Știu ca pare puțin complicat dar nu e, iar dacă nu va reușește din prima nu e bai, oricum sunt delicioase.


Pentru cel cu crema de brânză am folosit, castravete, morcov și crema de branza(am pus într-o punga 1 lingura de crema, am tăiat un capăt și am format pus peste castravete.

Am servit cu sos de soia și Wasbi.



Am avut și o tentativa de a face fără foi nori trecute prin susan prăjit însă nu mi-au reușit 😂

Comentarii